Skip to main content

RDW Young Design | Tania Man

Young Design este un format Romanian Design Week care prezintă publicului o serie de designeri și arhitecți tineri care s-au remarcat în cadrul festivalului DIPLOMA Show ediția 2023 cu proiectele lor de absolvire. În cadrul expoziției dedicate lor, focusul se mută de pe proiecte pe autorii acestora și ne oferă o frântură din spiritul generației de mâine a designerilor și arhitecților români. Expoziția multidisciplinară deschide, astfel, un dialog între specialiști și noua generație de creativi, și aduce optimism și energie prin chestionarea practicilor actuale, prin abordări neconvenționale și perspective fresh.

Din dorința de a cunoaște și mai bine expozanții, am realizat o serie de scurte interviuri cu aceștia prin care am încercat să aflăm mai multe despre practicile și procesele lor creative, despre ce calități ar trebui să aibă un designer de succes, dar și care au fost cele mai mari provocări cu care s-au confruntat până acum.

 

Ce calități definesc un designer de succes, în opinia ta?

Prin echilibrul dintre creativitate și funcționalitate, designerul contribuie la îmbunătățirea vieții cotidiene și la satisfacerea cerințelor emoționale și practice ale oamenilor. Consider că designerul trebuie să pună la dispoziția publicului moduri prin care să-și exprime universul interior. Astfel, succesul unui designer se măsoară prin capacitatea acestuia de a ajuta un public cât mai larg să se înconjoare de obiecte ce reflectă personalitatea și preferințele lor unice și să îmbunătățească calitatea vieții.
 

Din punctul tău de vedere care sunt responsabilitățile unui designer față de societate și mediul înconjurător?

Designerul are rolul de a influența modul în care se raporteaza societatea la utilizarea etică a produselor și spațiilor. Responsabilitățile unui designer față de mediu mediu includ crearea de soluții sustenabile care răspund nevoilor publicului fără a compromite sănătatea planetei. Un designer trebuie să utilizeze materiale ecologice, să promoveze un sistem circular de design  și să reducă deșeurile. Prin proiectele sale, designerul are datoria de a educa și inspira publicul să adopte practici mai responsabile față de mediu, îmbinând inovația cu respectul pentru natură și comunitate.
 

Povestește-ne pe scurt despre procesul tău creativ și despre lucrurile care te inspiră.

În proiectele mele, mă inspir dintr-o zonă jucăușă, încercând să readuc creativitatea copilăriei, adesea reprimată în timp. Vreau ca acest proces creativ să fie evident și în modul de utilizare a obiectelor pe care le realizez, încurajând publicul să își exploreze propriile sensibilități estetice. Scopul meu este să determin oamenii să participe activ la procesul creativ în spațiile cu care se înconjoară. Astfel, interacțiunea cu designul meu devine o oportunitate de exprimare personală și de redescoperire a bucuriei de a crea.

 

Cu toate tehnologiile existente, care ar fi, în opinia ta, viitorul designului de produs?

Viitorul designului de produs va fi profund influențat de noile tehnologii, care vor transforma modul în care designerii își desfășoară activitatea. Tehnologia va sprijini procesul de design, permițând designerilor să aloce mai mult timp componentei creative și găsirii de soluții inovatoare. Consider că automatizarea va prelua sarcinile repetitive, lăsând loc pentru explorarea artistică și inovativă. Personalizarea produselor va deveni mai accesibilă, răspunzând mai eficient nevoilor individuale ale societății. Prin această sinergie între tehnologie și creativitate, designul de produs va continua să evolueze, reflectând și adaptându-se la schimbările societății.


[ENG]
 

What qualities define a successful designer in your opinion?

By balancing creativity and functionality, the designer contributes to improving everyday life and meeting people's emotional and practical needs. I believe that the designer must provide the public with ways to express their inner world. Thus, a designer's success is measured by his or her ability to help the widest possible audience surround themselves with objects that reflect their unique personality and preferences and improve their quality of life.

 

In your view, what are the responsibilities of a designer towards society and the environment?

The designer has the role of influencing how society relates to the ethical use of products and spaces. A designer's responsibilities to the environment include creating sustainable solutions that meet the needs of the public without compromising the health of the planet. A designer must use environmentally friendly materials, promote a circular system of design and reduce waste. Through their designs, designers have a duty to educate and inspire the public to adopt more environmentally responsible practices, combining innovation with respect for nature and community.

 

Tell us briefly about your creative process and the things that inspire you.

In my projects, I draw inspiration from a playful place, trying to bring back childhood creativity, often repressed over time. I want this creative process to be evident in the way I use the objects I make, encouraging audiences to explore their own aesthetic sensibilities. My goal is to get people to actively participate in the creative process in the spaces they surround themselves with. In this way, interacting with my design becomes an opportunity for personal expression and rediscovering the joy of creating.

 

With all the existing technologies, what do you see as the future of product design?

The future of product design will be profoundly influenced by new technologies, which will transform the way designers work. Technology will support the design process, allowing designers to spend more time on the creative component and finding innovative solutions. I believe automation will take over repetitive tasks, leaving room for artistic and innovative exploration. Product customisation will become more accessible, responding more effectively to the individual needs of society. Through this synergy between technology and creativity, product design will continue to evolve, reflecting and adapting to changes in society.
 

Tania este prezentă în expoziția Young Design cu proiectul Ambla.

Proiectul Ambla reprezintă un set de elemente de îmbinare din plastic care facilitează o abordare modulară a spațiului și permite customizarea. Lucrarea conține atât obiecte de mobilier gata proiectate, cât și elemente de îmbinare universale pentru o abordare do it yourself.

The Ambla project is a set of plastic joining elements that facilitates a modular approach to space and allows customisation. The work contains both ready-designed furniture objects and universal joining elements for a DIY approach.
 

Cluj-Napoca: Universitatea de Artă și Design

Facultatea de Arte Decorative și Design

Proiect licență

Coordonatori: Lect. univ. dr. Mihnea Ghilduș