![](/sites/default/files/2021-08/foto_4_221.jpg)
Irina I. Gavrilă
Irina este proaspăt absolventă a UAUIM. Pasiunea și devotamentul sunt factori contribuitori în fiecare proiect, însă, nucleul central al energiei de proiectare ia naștere categorică din dorința de îmbunătăți cotidianul – misiune în deplinătate fezabilă, în poziția unui proaspăt arhitect.
Model pentru Tipologia Școlilor Incluzive
Lucrare selectată la DIPLOMA 2021
Incluziunea pare că se împarte în două dimensiuni: teoretică (pedagogică) și aplicată (practici în arhitectură ce țin de designul incluziv – adesea lipsite de parametrii de proiectare care permit adresarea tuturor categoriilor vulnerabile, și nu a anumitor grupuri selectate).
Proiectul se concretizează ca fiind puntea de legătură între cele două dimensiuni; nevoia generală a unei școli incluzive care trebuie să funcționeze oriunde conturează formularea unui model de proiectare care este menit să definească parametrii de funcționare, fără a limita artistic intervenția arhitectului.
Proiectul se definitivează în trei etape: definirea modelului la scară largă (fluxuri organizatorice între dimensiunile dezvoltate), maleabilitatea sa, cuantificarea principiilor pedagogice incluzive și implementarea proiectării incluzive și, în ultimă instanță, amprenta personală a arhitectului care, deși respectă parametrii de proiectare definiți, păstrează individualitatea și unicitatea ambientală.
![](/sites/default/files/2021-08/foto_3_221.jpg)
![](/sites/default/files/2021-08/foto_1_221.jpg)
![](/sites/default/files/2021-08/foto_2_221.jpg)
![](/sites/default/files/2021-08/foto_5_221.jpg)
![](/sites/default/files/2021-08/foto_6_221.jpg)
Model pentru Tipologia Școlilor Incluzive
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”
Facultatea de Arhitectură de Interior
Disertație
Coordonatori: Lect. dr. Mihaela Staicu, Conf. Mihaela Șchiopu