
Elena Dinga
Lucrarea are ca punct de plecare Concetto spaziale al lui Lucio Fontana, artistul care vedea în pânză o materie care poate fi lucrată și, care tăiată fiind, oferă o deschidere către a treia dimensiune. Lucrarea de licență este constituită dintr-un triptic pe verticală, în care decupajele mâinilor din pânză, vorbesc despre gesturi care relevă emoții reprimate. Aceste gesturi traduc cuvinte nespuse, sentimente ascunse, silind privitorul atent la lectura și la descoperirea sensului.
Mâini grăitoare- Semnificația gesturilor în arta plastică
Lucrarea are ca punct de plecare Concetto spaziale al lui Lucio Fontana, artistul care vedea în pânză o materie care poate fi lucrată și, care tăiată fiind, oferă o deschidere către a treia dimensiune. Lucrarea de licență este constituită dintr-un triptic pe verticală, în care decupajele mâinilor din pânză, vorbesc despre gesturi care relevă emoții reprimate. Aceste gesturi traduc cuvinte nespuse, sentimente ascunse, silind privitorul atent la lectura și la descoperirea sensului. Nu vedem sau refuzăm să vedem suferința din jurul nostru, zilnic aflăm cum marea, redată prin valul lui Hokusai, înghite gesturile tragice ale copiilor alungați de război. Chiar şi când alegem să vedem, viziunea ne este blurată de firele invizibile ale judecăților noastre asupra celorlalți. Lucrarea este formată din trei pânze de 50/50 cm, prinse între ele vertical, pe spate, cu piese metalice. Tehnica este mixtă, acrilic pe pânză decupată în care s-au aplicat inserții filiforme de silicon și hârtie pictată.







Mâini grăitoare- Semnificația gesturilor în arta plastică
Universitatea Naţională de Arte "George Enescu" din Iaşi
Facultatea de Arte Vizuale și Design
Proiect Licenţă
Coordonatori: Conf. Dr. Gabriela Benescu